söndag 4 januari 2009

Onsdag 31 december

Nyårsafton! Vi åkte ner till Tjörn med mamma. Alfons var en solstråle hela vägen ner, vilket verkligen är ovanligt. Kan det bero på att vi åt vindruvor och målade i bilen? När vi kom fram till Tjörn var han ute med mormor och städade i stallet. Jag fick en välbehövlig vila i soffan med en bok.
Alfons somnade ganska tidigt på kvällen, och vi åt god mat och drack gott vin. Tolvslaget firades in med champagne och telefonsamtal till maken som fick fira in ytterligare ett nyår på jobbet. Efteråt gick jag och la mig och insåg att nyårsafton är svår för småbarnsföräldrar. Dels hålla sig vaken till tolvslaget och sedan stressova eftersom en liten vaknar tidigt.

Jag och Tobias har bara firat en nyårsafton tillsammans. Helt galet. Första året jobbade jag, andra året firade vi ihop på Tjörn när jag var gravid. Tredje och nu fjärde har jag och Alfons firat själva på Tjörn och Tobias har varit på jobbet. 2009 hoppas jag att vi firar både jul och nyår tillsammans som en familj!

0 kommentarer: