tisdag 8 juli 2008

Bra och dåliga nyheter

Det har hänt massor sedan jag skrev senaste igår. Vi börjar från början.

Vi åkte från Falköping tidigare än beräknat och var i Skövde redan vid 14.45, jätteskönt för Tobias som hann gå igenom sina papper en sista gång innan han behövde gå in. Medan han skrev teoriprovet så åkte jag och Alfons till McDonalds, Alfons fick en glass och jag tog en kaffe. Sen tankade vi bilen och åkte för att hämta Tobias. Strax efter 16 kom Tobias ut från vägverket. Jag misstänkte när jag såg hans min att teoriprovet inte hade gått bra. Men, han klarade det! Är så glad för hans skull, han behövde verkligen det positva nu! Så nu är det bara uppkörningen kvar, sen kan han börja söka jobb som lastbilschafför.

Vi körde vidare till Lidköping där vi hämtade upp mormor och åkte vidare mot Tjörn. Bilresan gick ganska fort faktiskt. Skönt! Kom ner vid strax efter 19.30 och fick då mat. Alfons levde rövare och stupade i säng runt 21.
Jag och Tobias sover i en 120-säng här nu, och jag har inte sovit något inatt. Fick så ont i ryggen så vid 05 gick jag upp och la mig i soffan i vardagsrummet och somnade efter ca en timme. Klockan 8 fick jag gå upp då det var dags för frukost.

Klockan 10 var jag hos frissan. Lite bekymrad för jag visste inte hur jag ville ha håret, men jag hade med mig diademet. Men nu är jag sååå nöjd! Och hon är så gullig min frisör, hon tog sig tid att göra ordning håret som jag ska det på bröllopet så jag skulle se hur jag ska göra. Utan kostnad dessutom! Nu är jag jätteljus med massa slingor och har en liknande Victora Beckham frisyr. Supernöjd!

I eftermiddag ska vi åka till handelsträdgårdar och beställa/kolla på blommor. Vi ska ävan och hämta naglarna som mamma beställt. Förhoppningsvis finns det tid ikväll eller imorgon att sätta dom.

Nu till det tråkigt. Mammas sambo har fått åka till akuten och ska troligtvis opereras under dagen. Inget allvarligt, men eftersom det är lite känsligt och personlig så vill jag inte lägga ut några detaljer här på bloggen. Känns dock jättetråkigt, men vi hoppas verkligen att han får komma hem imorgon och åtminstonde kan närvara vid bröllopet på lördag.

Är bara 4 dagar kvar till bröllopet, men jag är lugn som en filbunke. Antagligen kommer det som en blixt från ovan på fredag eller lördag förmiddag.

0 kommentarer: