torsdag 24 juli 2008

Min älskade tokskrutt!


Alfons har en liten vila inne i sängen. Han vaknade tidigt imorse, och lunchvilan blev redan kl 10, utan någon lunch intagen. Så jag tyckte det var likabra att han fick sova nu och vara med längre ikväll. När det ändå är så varmt så kan vi inte vara ute nu.
Konstigt det där, man klagar när det är varmt, och man klagar när det är kallt. Är vi aldrig nöjda i Sverige?!
Vi fick postiv överaskning idag. Våra lönen blev dubbelt så bra mot vad vi hade förväntat oss. Känns så skönt! Vi ska betala av de få avbetalningar vi har, och vi har dessutom råd att åka till Liseberg och hitta på något roligt resten av sommaren. Vilken skön känsla det är!
Maken jobbar kväll idag men jag och Alfons får sällskap lite senare i eftermiddag av min underbara vän Robert. Tror vi ska lura med honom till lekparken faktiskt. :) Alltid roligt att ha någon med som sällskap dit.
Har fått tag i bvc idag efter att ha försökt hela veckan. Hon förstod att vi hade glömt av det och vi fick en ny tid för extra vägning imorgon 11.30. Tror att Alfons har gått upp i vikt, men det är samtidigt skönt att dubbelkolla, för nu är det problem med maten igen. Ska även höra om Alfons fot med henne. Han har antagligen fått en flis i foten, och nu har det blivit svullet och vi får inte röra foten. Tänkte att det kanske går lättare om hon försöker ta ut den.
Nu ska jag beställa födelsedagspresent till Tobias som fyller år på tisdag. Hoppas bara jag hinner få den!

0 kommentarer: