tisdag 29 juli 2008

Varför är alltid måndagar dagen för omstart?

Har funderat på en sak. Varför är alltid måndagar dagen för omstart av sitt liv?
Varesig det handlar om viktnedgång, sluta röka/snusa, börja träna, sluta med alkohol, sluta med godis... osv.
Sätter man upp ett bestämt datum för att hinna äta/röka/snusa/slappa/dricka så mycket man vill innan för att sätta igång med bättre samvete?
Varför inte bara sluta/börja när man bestämt sig för att sluta/börja?

Jag är inte bättre jag, jag sätter också upp bestämda datum, men jag har nästan fått börja inse att det går sämre med mitt mål när jag gör det. Det mest effektiva verkar vara att bara sluta/börja!

Vad tror ni? Sätter ni upp datum?

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Nja.. jag skjuter mest sånt där framför mig. Men nu är mitt mål att börja ett bättre liv när jag börjar jobba igen och får in rutiner i mitt liv igen..

så.. ja. den 21:a är det dags för mig då.. men vi kan väl säga den 1:a sept för enkelhetens skull? Bara det inte är en helg, för då vill man ju äta lite godare oså... ;P