torsdag 17 juli 2008

Förmiddagslek i lekparken

Igår kväll stensomnade jag och märkte inte ens att Tobias hade flyttat över Alfons till våran säng. Så imorse trodde jag att Alfons somnat om efter vällingen och vi gick upp vid 6.30. Tänkte inte speciellt på välling, Alfons lekte och visade inga tecken på att vara hungrig. Jag ringde Tobias och frågade om vällingen strax innan 8 då jag kom på att jag inte såg någon flaska i sovrummet. Alfons hade inte fått någon välling så den fick han då. Tydligen är han inte vrålhungrig på morgonen längre. Visserligen åt han rejält innan läggning igår.

Efter vällingen la vi oss i sängen och läste bok och myste lite. Sen åt vi frukost en timme senare. Klädde på oss och gick ner till lekparken och mötte upp Linnea med sin pappa. Alfons och Linnea har lekt och busat i 1½ timme tills Alfons blev trött och det var dags att gå hem. Han somnade i vagnen på vägen hem och sover nu på balkongen.

Jag ska snart ta tag i disken, samt skala potatis och fixa en fiskgratäng som vi ska ha till lunch när Alfons vaknar. Fisk två dagar i rad, men det är perfekt när maken inte är hemma, som inte äter fisk.

Ikväll ska vi tydligen på kalas, om inte Alfons är för trött. Får se hur länge han sover. Annars får vi åka förbi en annan dag till Tina med present. Tråkigt att alla kalas alltid ligger så sent, mitt i Alfons sovtider.

0 kommentarer: