tisdag 5 augusti 2008

Att uttrycka sig

Jag måste hitta något sätt att uttrycka mig. När jag jobbade som DJ så uttryckte jag mig genom musiken - för övrigt den bästa tiden i mitt liv. Om jag hade pengar och möjlighet så skulle jag absolut börja igen. Det finns ingen större tillfredsställelse för mig, att se alla dansa och vara glad.

Ett annat sätt har varit att skriva. Jag skrev under gymnasiet en bok om droger och kärlek. Har fått mycket beröm för den och skulle gärna fortsätta skriva, men jag vet inte när jag ska hinna eller vad jag ska skriva om. Det var riktigt roligt att skriva.

I vilket fall som helst så saknar jag ett sätt att uttrycka mig.

Idag är ändå en relativt bra dag. Alfons har varit på riktigt gott humör idag och busat mycket. Träningen gick bra och det känns verkligen skönt i efterhand. Jag visste väl Robert att du har rätt!
Jag och Alfons hade en riktigt mysig kvällsmat idag. Tände ljus och myste riktigt! Det är nu jag inser hur mycket jag längtar efter hösten! För mig finns det ingen bättre tid än hösten. Tända ljus, använda tjocka tröjor, frisk luft, fina färger i naturen...
Ikväll tänkte jag roa mig med att se på Big Shots och skriva recept. Japp, så roligt är livet som småbarnsmorsa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. jag har länge velat bli dj. Men nu känns det lite sent för det. Vad körde du för musik? Älskar också att skriva. därav bloggandet.. skrev mycket noveller när jag var yngre..

Varför uttrycker du dig inte mer på bloggen? eller skapa en anonym sådan och skriv krönikor typ? :)

Anonym sa...

Halloj bruden. Allt väl? Såg att du skulle fråga din moster om hon inte ville sponsra en tävling om halsbandet. Hoppas verkligen det att hon vill det, så SKA jag va med och tävla om dessa =) *hihihi* hoppas att allt är toppen med familjen Johansson =)

Anonym sa...

Hihi :) Vilken tur att jag hade rätt då ;) Men när blir nästa pass??

Anonym sa...

vad är det för tävling ni pratar om??Kram moster