onsdag 13 augusti 2008

En riktigt bra dag!

Vi har haft en riktigt bra dag trots lite stress och irritation.

Hade med mig Alfons i skolan och det gick bra, men han börjar bli för stor för att ha med sig. Han vill ju ständigt ha min uppmärksamhet så jag hade lite svårt att koncentrera mig på det jag var där för att göra. Men det gick bra ändå, jag har som tur är, en förstående lärare.
Efteråt så åkte vi till bokia där jag inhandlat pennor och papper. Behövde nytt kollegieblock och bättre penna att skriva på tackkorten. Sen vidare till ica där jag lämnade in paket som skulle skickas tillbaka till HM och Ellos.
Sen dagens höjdpunkt för Alfons förutom dagis, lekparken. Där fick han springa av sig lite energi i en timme innan himlen blev helt mörk och jag förstod att det var regn på gång.

Nu har jag precis fått honom i säng och imorgon väntar ytterligare en dag på dagis. Han verkar trivas riktigt bra eftersom han blev ledsen idag när vi skulle åka hem. Imorgon inskolar jag honom ensam eftersom Tobias jobbar.

0 kommentarer: