fredag 1 augusti 2008

För ovanlighetensskull

Så somnade jag tidigt igår. Eller ja, runt 00, men det är tidigt för mig när jag är ensam på nätterna. Fast ändå var jag rejält trött när Alfons vaknade, jag tror det är så att min kropp egentligen inte behöver så mycket sömn, men ibland orkar man ju inte med kvällarna.

Idag lyser solen, verkar vara sista dagen på högtryket för denna gång och jag känner att det är skönt. Underbart med fint väder, men bor man i lägenhet så är det lite svårt att veta vart man ska ta vägen dessa varma dagar. Då är det lättare att stanna inne, eftersom det är svalare. Längtar verkligen efter ett hus! Men har vi tur så, nästa sommar kanske vi har det.

Håller på och tvättar idag, ska försöka bli färdig med allt idag. Är så oerhört tråkigt att hålla på och tvätta i två dagar, men maskinen vi har tar tid och oftast brukar man gå iväg någonstans och missa hänga upp tvätten. Men idag så.

För övrigt så blir fortsättningen av dagen lugn. Tobias jobbar inatt med, så nu passar han på att umgås med Alfons. Alfons kommer somna tidigt ikväll, eftersom han sov lunch på förmiddagen istället för eftermiddagen.

0 kommentarer: