tisdag 19 augusti 2008

En överenergisk son

Idag har jag världens mest överenergiska Alfons hemma. Nyss kom jag på honom med att stå på tv-bänken och pilla på tv:n. Nu roar han sig med att plocka ur alla tidningar ur tidningsstället. Och det är många tidningar! Vilken tur att jag har tänkt att slänga dom, nu kan jag göra det direkt istället för att plocka i dom igen.

Idag har vi varit på dagis igen. Lämnade Alfons en kort stund och det gick smärtfritt. Han blev inte ens glad när vi kom tillbaka. Nu kommer det bli längre och längre stunder som vi ska lämna honom.

Väntar förgäves på schemat ifrån min praktikplats, men det fanns inte i postfacket idag heller.

Förövrigt så har jag gett mig hän åt Alfons fotoalbum. Måste ta tag i det och sätta in alla kort vi har liggandes.
Fast nu måste jag plocka ordning på allt han röjt fram och börja fundera på dagens middagsmat.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Nja.. men har h*n varit borta?