lördag 16 augusti 2008

Omedvetet stressad

Idag har jag varit stressad och flängt runt i lägenheten som bara den.
Vi har tvättid och för första gången är jag rejält stressad över den eftersom en granne ska tvätta efter oss kl 15. Detta fenomen är väldigt ovanligt i vårat hus. Men vi hade knappt några rena kläder så jag var tvungen att boka tiden innan. Sen hittar jag massa annat som jag vill få tvättat också.
Utöver detta så har jag och Alfons diskat, kokat nappar, och plockat in tvätt som redan torkat. Detta låter inte som någon speciellt tuff uppgift, men med en 1.5 år gammal Alfons som vill hjälpa till så tar allt dubbelt så lång tid.

Nu har han somnat och jag tagit en dusch. Ska skriva mitt CV och skicka in det till ett företag som jag ska söka jobb hos. (doooh) Måste passa tvättmaskinen som blir klar om en liten stund, och märka lite kläder till Alfons, samt fixa middag/lunch. Klockan 15 kommer barnvakten och 16 ska jag vara på jobbet.

Känner ni av stressen genom mitt inlägg?

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Kolla in om du hittar någon bra bakgrund till bloggen här:

http://www.thecutestblogontheblock.com/