torsdag 7 augusti 2008

Jösses!

Hur är det möjligt att man kan få så mycket skit i och under en soffa? Jag har ägnat den senaste halvtimmen till att damsuga ur våran soffa! Har hittat saker som jag aldrig trodde jag skulle hitta där. Är väldigt nöjd med våran soffa, enda nackdelen är att saker som hamnar under, inte går att få ur om man inte lyfter på soffan, och soffan är tung!

Nu är snart vardagsrummet färdigt. Försöker bearbeta sonen så att han ska plocka i ordning sina lekasaker som ligger utspritt överallt. Det går inget bra dock och börjar jag plocka i dom så plockar han ur dom. Han roar sig istället med att hoppa omkring i soffan.

Dagens frågeställning: Hur får man barn att sluta hoppa i soffan?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Säga till på skarpen är värt att prova, Rebecka och Anton har aldrig hoppat varken i säng eller soffor, jag tror inte du gjorde det heller,haha