söndag 31 augusti 2008

Hur gör man?

Hur gör man när man har en son som inte visar något annat än avsky inför en? Jag vet inte vad jag gjort, men Alfons är bara arg på mig. Slår mig, nyper mig, drar mig i håret, skriker som en stucken gris när jag kommer nära. Vad ska jag göra? Hur jag än försöker så kan jag inte låta bli att bli ledsen, vilket jag också berättar för honom, oftast när man säger det så brukar man får en kram och sen är han glad igen, men inte mot mig längre.
Jag saknar min goa och glada kille. Jag vill ha tillbaka honom.

Vi har varit en sväng i Skövde. Köpte en t-shirt och ett gosedjur till Alfons på Åhlens. Gosedjuret blev en favvorit direkt. Bra, med tanke på att jag betalade halva reapriset, 45 kr för den. Hittade ett par riktigt tuffa jeans till honom på H&M, ska fota dom sen. Sen ett par skor på KappAhl. Samt lite basplagg till mig. Letade efter höstskor men hittade inga jag gillade.
Alfons var på riktigt dåligt humör så vi åkte hem tidigare än tänkt, ingen utav oss orkade slagsmålen längre.

Han verkar ha ont i halsen så jag ska skicka iväg Tobias till affären för att köpa lite glass åt honom. Själv ska jag stryka gardiner, nu ska dom nya upp!

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

hmm.. vad tråkigt att han är så mot dig, men Alicia har haft en sån period här hemma med. Bits och slåss. Och bara med mig här hemma. Inga pussar bjöd hon på heller. Hennes pappa fick alla. Men frågade jag: "NÄ!"
Men tror du inte att det kanske är ett litet sätt att "klippa banden" om du förstår vad jag menar? Jag intalar mig i alla fall att det är något sådant. :)