fredag 22 augusti 2008

Oohhh

När vi kom till dagis idag så tog jag av Alfons kläderna och skulle ta av mig själv efteråt när en fröken kommer och säger att jag kan åka. Åka? Vaddå?
Helt oförberedd fick jag lämna Alfons helt ensam idag. Min pluttskrutt. Klockan 13.30 ska jag hämta honom. Fördelen idag var att han inte alls var ledsen när jag gick, vinkade och sa hejdå. Men jag är jättenervös ändå och har svårt att inte fundera på vad han gör.

Och när jag åkte hem funderade jag på vad sjutton jag skulle göra idag då? Barnledig helt oväntat! Jag ska åtminstonde ringa och söka ett jobb, och maila praktikplatsen. Och tvätta. Men telefonen bär jag med mig överallt och jag tänker inte gå utanför huset en enda gång!

Jag är utivlad idag i alla fall. Somnade redan strax före 00 igår och fick sova ända till 7.15. Det är sovmorgon när man har småbarn!

1 kommentarer:

Anonym sa...

skönt att få lite barnledig, OCH dessutom vara utvilad =)