torsdag 21 augusti 2008

Ett par tankar

Jag har lyssnat igenom nya Absolute 90´s och det är förvånar mig hur mycket minnen musik kan framkalla. Jag är tillbaka i mitt tonårsrum igen, lyssnar på Backstreet Boys, Ace Of Base, E-type, Aqua osv. Helt galet!



För mig är musik en väldigt viktig del av livet. Jag skulle inte kunna leva utan musik, och det ska vara blandad musik. Jag lyssnar på allt från tungaste hårdrocken till ljuvaste smörmusiken. Och alla olika musiksorter framkallar olika minnen. Dance/trance/populärmusik påminner mig om min tid som DJ. Lättare hårdrock som Nightwisch och Evanescence påminner mig om när jag flyttade till Falköping och startade ett helt nytt liv, mycket ångest, självgranskning och sorg. Tyngre hårdrock som Pantera, InFlames, Chaimara påminner mig om när jag träffade Tobias. Då fick man knappt lyssna på något annat utan att bli utvisad ur lägenheten.



Det är verkligen skönt att ha musiken som tillflykt ibland.

0 kommentarer: