fredag 15 augusti 2008

It´s friday!

Fredag idag vilket innebär helg snart. Fast den här helgen kunde faktiskt kvitta. Jag tycker att den är skit och pannkaka! Både jag och Tobias jobbar hela helgen vilket innebär att Alfons kommer vara mycket hos barnvakt. Känns inte bra, men samtidigt är det inte ofta det kör ihop sig för oss såhär.

Imorgon jobbar jag 16-21 och söndag 08-16 så det är inga 13 timmars-pass i alla fall.


Gick bra på dagis idag också. Han verkar verkligen trivas. När vi var ute så var han inte alls intresserad utav mig utan ville bara ha med fröknarna på saker. Jag hade en annan liten tjej i mitt knä som har tytt sig väldigt till mig på två dagar. :) Men det är bara mysigt.


Jag beundrar alla som jobbar inom barnomsorgen. Hur mycket jag än älskar min unge, skulle jag inte ha tålamod att ta hand om flera andra varje dag. Jag skulle inte orka med Alfons när jag kom hem. Men det är tur att detta människor finns och ni gör ett jäkligt bra jobb!


Försökte ta tag i lite sysslor när jag kom hem. Bland annat ringa till min APU plats och prata med handledaren, men hon var på semester idag så det gick ju inget bra. Får ringa på måndag igen med andra ord.
På måndag eller tisdag kommer den här svartisen hem igen. Som jag har längtat efter honom!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Det är faktiskt väldigt givande att jobba med barn måste jag säga efter 20 år i yrket! De ger så otroligt mycket tillbaka, ingen dag är den andra lik! men jag tyckte det var jobbigare när mina egna var små för då kändes det som att jag fortsatte jobbet hemma men men.
Passa på att njuta av Alfons och ta vara på tiden ni har tillsammans, de växer så otroligt snabbt!!
Tusen tack för ett jätte fint tackkort!
Kram