torsdag 14 augusti 2008

Tredje inskolningsdagen

Idag var Alfons lite blyg när vi kom till Junibacken, han ville sitta i mitt knä ett bra tag innan han kom igång och lekte med de andra barnen. Tyvärr var det en tjej som är på Alfons ganska mycket, fram tills idag har han tyckt det varit ganska roligt, men idag rev hon honom flera gånger på kinden så han blev jätteledsen och började blöda.
Men förlåtande som våran son är, så är han strax framme igen och ska leka med henne.
Idag blev vi kvar en timme över bestämd tid, Alfons fick följa med ut och leka och även idag var det svårt att få med honom hem.

Idag är det fortsatt höstväder och regnet häller ner. Jag hade tänkt att träna, men vet egentligen inte om jag känner för det. Känns nog nästan bättre att ta det imorgon, innan helgen. Vi får se.
Jag ska iaf till banken. Vet inte riktigt vad dom håller på med. Jag har beställt ett nytt visa-kort med mitt nya efternamn och idag när jag fick det så är det med mitt gamla efternamn. Får nog åka ner och prata med dom. Ska även passa på att ta kort till körkortet när jag ändå är på stan.

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

Ja, det är skönt med barn att det går fort över i den här åldern. Det tackar speciellt jag för, eftersom Al kan vara lite väl fysisk ibland mot andra..

Gin/Ginny sa...

erhm.. *försöka se oskyldig ut* ja just det ja! _nästa_ måndag! :-D