måndag 25 augusti 2008

Första dagen

Herregud säger jag bara. Vilken stor avdelning! Jag kunde inte ens föreställa mig att den skulle vara så stor, hur ska jag lära mig att hitta? Och under dagpasset så är det 25 personer som jobbar! 25!! På en avdelning! Inte konstigt jag inte kommer ihåg knappt ett enda namn...

Men dagen har varit bra, det var lugnt, vilket kändes väldigt skönt eftersom jag hade tid att ställa frågor och vänja mig lite vid stället. Jag fick dessutom sluta redan klockan 14. Sådant uppskattar jag verkligen från en praktikplats. Att dom inte hänger upp sig på kvantitet utan kvalitet.
Tror jag kommer trivas bra även där.

Just nu har jag extremt mycket energi, vilket är konstigt med tanke på att jag gick upp klockan 05.15.
När jag kom hem åkte jag direkt och storhandlade, hör och häpna, 1800:- gick det på! Har maten blivit dyrare eller är det jag som handlar mer? Nu har vi iaf mat i dryga två veckor, blöjor och välling hela månaden. Vilket är skönt!
När jag kom hem så hade Alfons kommit hem med farmor, allt hade gått jättebra på dagis idag.
Jag tog tag i disken samt lagade middag så när Tobias kom hem från jobbet så åt vi alla middag ihop, kändes som om det var det minsta jag kunde göra för farmor eftersom hon ställde upp hela dagen idag.

Imorgon kommer Alfons mormor. Hon ska hämta honom på dagis, vilket nog är spännade för mormor. :) Hon ska sova här imorgon natt så Alfons blir lämnad på dagis av henne runt 11 på onsdag. Känns verkligen skönt att han får en så kort och skön vecka, torsdag och fredag är han ledig.

Nu funderar jag på om jag ska lägga in räkningarna, men jag tror jag väljer soffan istället. Räkningarna kan gott vänta tills imorgon.

1 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

oj! snacka stort! Vi var 5 idag på en hel butik ;P

Ja, tyvärr så har maten blivit dyrare.. :(