måndag 4 augusti 2008

Hösten kom tidigt i år

Ja, idag kom hösten. I morse såg vädret ganska lovande ut så jag och Alfons gick ut på en promenad direkt efter frukosten, och tur var väl det! När vi var på väg hem började det regna, och när vi kommit innanför dörren hällregnade det. Sedan dess har det fortsatt och vi har hållt oss inne.

Har precis stoppat Alfons i säng, dock tog det sin tid. Idag bestämde jag mig för att han hädanefter ska få somna själv i sin säng! Nu orkar jag inte sitta med honom i famnen längre, han är för stor. Och tar vi det inte nu, så kommer det aldrig bli av. Även om jag får ta många kvällar ensam, så ordnar det sig. Det blir bättre i längden.

Håller på och sanerar köket, mängder av disk! Sen ska jag sätta mig och skriva ett nytt CV som jag ska skicka iväg till lite jobb och sen skriva APU-mål för praktiken. På onsdag ska jag träffa min coach igen. Deprimerande människa. Han alltså. Tur att det bara är 10 veckor kvar tills jag är av med den där utbildningen!

Här vaniljlatte, här har du bilder på bakverken från gårdagen. Chokladmuffins och jordgubbsmuffins. Personligen så gillar jag jordgubb bättre, för choklad blev för maffigt för mig, och för sött.



2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

mmm.. vad gott det ser ut.. men får nästan dåligt samvete över att jag tjatar på dig om bilder :( inte meningen..

Anonym sa...

Vill bara påpeka att din chokladmuffins var VÄLDIGT goda :D