måndag 18 augusti 2008

Svårare än vad jag trodde

Det är så mycket svårare än vad jag trodde att skriftligt berätta om en arbetsplats. Speciellt om man inte har någon arbetsplats.

Jag läser kurs Handledning nu, vilket gör att jag kommer få ta hand om studenter när jag arbetar sen. I denna kurs är en uppgift att skriftligt presentera sin arbetsplats, men eftersom jag själv aldrig har fått något sådant brev från mina APU-platser, så är det svårt att veta vad man ska skriva. Jag väljer dock att skriva om min senaste APU-period på medicinmottagningen.
Men man glömmer fort, jag tror knappt att jag kommer ihåg hälften av allt som jag gjorde där. Antagligen för att jag är så fokuserad på nästa APU.

Oj, om en vecka befinner jag mig på skraraborgs största sjukhus och går APU. Intensivvårdsavdelningen. Spännande utan dess lika, men även väldigt nervöst. Att vara ute på APU är lärorikt, men det är också en av de värsta sakerna jag vet. Jag känner hela tiden att jag måste hävda mig och visa mina kunskaper på ett bra sätt. Sen när man jobbar inom vården så har man prestationsångest, gör man någon uppgift fel kan det leda till förödande saker.
Men ett roligare jobb har jag svårt att tänka mig.

Om 9 veckor är jag färdigutbildad undersköterska. 9 veckor. Inte alls lång tid!

0 kommentarer: