torsdag 14 augusti 2008

Sånt här tycker jag är roligt!

Listor, listor och återigen listor! Det är så roligt. Jag gör listor inför det mesta. Och nu senast har denna hamnat på vårat kylskåp:
Vi behöver få rutiner och ordning när vi båda ska jobba och Alfons ska vara på dagis. Förhoppningsvis kommer vi antränga oss, eller ja, i ärlighetens namn så är det jag som har störst svårigheter med att hålla ordning efter mig. Och det värsta är att Tobias börjar ta efter mig!
Har varit på stan och besökt Swedbank. Fått ordning på mitt kort och ska beställa ett nytt. Tog även kort till nya körkortet och blev totalt chockad när jag insåg vilka hutlösa priser det är för sådant! 219:- för 4 små kort! Är det verkligen normalt?
När jag tog mitt körkort för 5 år sedan så betalade jag 80:- för 4 kort. Det kändes mer okej.
Och det är ju inte bara korten som kostar, utan det kostar ju även 120:- för att få ett nytt körkort, och ett nytt behöver jag ju!
Efteråt handlade vi hem lite mat och nu senast har jag rensat och torkat ur kylskåpet.
Vi har en tendens till att handla på tok för mycket i glömska av vad som finns hemma, helt onödigt, men nu ska vi förhoppningsvis undvika detta problem.
Resten av kvällen blir lugn. Myskväll med film i soffan tror jag. Och antagligen en sovandes make. ;)

0 kommentarer: