söndag 31 augusti 2008

Positivt tänkande

Något jag har börjat ägna mig åt är positivt tänkande. Jag såg på Oprah för någon månad sedan när det togs upp fenomenet om positivt tänkande och att man då kan uppnå det man vill uppnå. Tänkte inte så mycket på det då, utan tyckte mest det verkade bluff.

Men nu innan jag började på praktiken så tänkte jag att jag skulle ge det ett försök. Varje kväll innan jag somnar och varje morgon tänker jag "jag kommer få en riktigt bra dag på praktiken och det är roligt att vara där". Jag känner mig nästan övertygad om, att hade jag inte haft den inställningen så hade jag tyckt det varit så tråkigt. Min handledare är svår att kommunicera med och avdelningen har varit väldigt lugn. Men jag har roligt ändå och tycker det är bra. Hade jag inte känt och tänkt som jag gör, så hade jag haft ångest varje kväll och morgon innan jag åkt dit.

Nu försöker jag bara göra detsamma, tänka positivt om allt annat också. Till exempel jobb, jag är säker på att det kommer lösa sig och att jag kommer ha ett jobb innan året är slut. Sen hur mycket jag får slita för jobbet är en annan sak, men å andra sidan har jag aldrig varit med om att ett jobb kommit och knackat på min dörr.

På tal om annat,
Nu är gardinerna upplagda och strukna, ska hänga upp dom. Ska även fixa middag, eller ja, lunchlådor tills imorgon, men det sköter sig till stor del självt.
Det jävligaste nu, är att en förkylning är på ingång. Det är det sista jag behöver i och med praktiken och även eftersom jag har tänkt att ta upp träningen igen i veckan.

Nu ska jag dock vara effektiv.

Använder du dig av positivt tänkande?

1 kommentarer:

Ulrika - foto - Jonasson sa...

Ja jag försöker använda mig av det så ofta jag bara kan =)