torsdag 21 augusti 2008

En ny dag

Natten har inte varit bra. Lagom när jag gick och la mig runt 01 tiden så vaknade Alfons och fick för sig att det minsann var dags att gå upp och åka till barnen (dagis). Försökte få honom att somna om i sin säng, men fick till slut flytta över honom till mig. Där låg han vaken i två och en halv timme för att somna en dryg timme tills Tobias kom hem från jobbet.
Tack och lov tog Tobias Alfons tills klockan ringde 7.30, så jag fick väl sova 3 timmar i alla fall.

Idag har Alfons varit ensam under lunchen på dagis. Gick jättebra, han blev lite ledsen när jag gick, men det gick snabbt över. Imorgon ska han vara ensam under lunch och vila, jag hoppas det kommer gå bra. Sen väntar en ledig helg innan allvaret drar igång för oss alla.

Resterande dag kommer bli lugn. Är frusen och väldigt trött. Funderar lite smått på att bjuda hem Alfons farmor och farbror på fika i eftermiddag, får se hur de planerna går.
Ha en fortsatt bra dag!

0 kommentarer: