onsdag 20 augusti 2008

Om

Om jag vann flera miljoner så finns det så mycket jag skulle vilja göra.

Men det allra första vore att invenstera pengarna. I en nattklubb. Jag drömmer så om att öppna en egen nattklubb, eller ett cafe. Eller bådeoch. Jag tror faktiskt att jag skulle lyckas riktigt bra. Jag har många idéer. Men just nattklubb är något jag drömt om sedan jag jobbade som DJ själv, och det är ändå 5 år sedan jag la av. Känns helt overkligt egentligen, att jag var 16 år och spelade på nattklubb. Känslan av att stå och spela musik för människor som skrattar, dansar och är lyckliga, det är en obeskrivlig känsla.
Ibland kan jag önska att någon bara tog tag i mig, och bad mig att skriva ner mina idéer och framföra dessa till invensterare. Visst, ensam är stark, men jag behöver någon. Jag vet att Robert, min absolut bästa Robert, gärna skulle starta en nattklubb tillsammans med mig. Men ja, vi är nog lite fega båda två.

Hur roligt den än vore att driva en nattklubb, ja det vore faktiskt skitkul! Så känner jag även att det vore en så underbar känsla att kunna knäppa alla Herrljunga-bor på näsan och säga "se ni, jag kunde lyckas i livet".
Visst har jag ett framgångsrikt liv, jag har en underbar son, jag är gift med kärleken i mitt liv. Men jag söker mer!
Jag vet inte om jag vill slita och släpa inom vården hela mitt liv, även om jag trivs väldigt bra med mitt yrkesval. Det vore så skönt med något eget, där jag bestämmer, och även kunna jobba inom vården för att jag tycker det är roligt och inspirerande. Inte för att jag måste.

En annan sak jag skulle göra är att bygga vårat drömhus. Som vi längtar efter hus. Vi letar som galningar. Trots att vi inte ens varit på banken än och fått lånelöfte, så letar vi. Vi ska börja gå på visningar, mest för att se vad det verkligen är vi söker i ett hus. Sen tror jag dock att det kommer dröja några år innan vi är husägare. Det ultimata innan vore att båda har fasta jobb, men som det ser ut för mig nu så kommer det dröja.

Sen skulle vi nog skaffa ett syskon till Alfons. Även detta är något vi verkligen längtar efter, båda två. Men just nu fungerar det inte ur ekonomisk synpunkt, sen skulle jag aldrig orka gå hemma ett år till som mammaledig.

Men visst är det skönt att ha drömmar?

1 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, ja vi är nog lite för fega båda två :/ Men när någon av oss vinner storvinsten på lotto då blir det andra bullar ;) Då kan vi bygga våran egen nattklubb.