söndag 22 juni 2008

Antingen

Antingen regnar det, eller så blåser det på den här ön. Hopplöst. Igår va det strålande sol hela dagen, men då blåste det full storm så vi inte kunde vara ute för det. Idag är det vindstilla, men regnar.
Blev en lugn kväll igår, vi grillade och tog det lugnt.

Idag åker moster med familj hem. Tobias och Lars-Göran ska ta båten ut till Lars-Görans mamma för att hämta en säng som ska vara i gästrummet. Soffan som vi sover i nu, ska flyttas ut till gäststugan. Mamma får hem sin nya häst idag, så hon är ute i stallet och röjjer. Alfons sover, och jag sitter här. Senare ska jag och Alfons in till Skärhamn och handla tror jag. Får se om det blir uppehåll i vädret så vi kan gå ut något.

Imorgon åker Tobias och Lars-Göran till Tyskland för att handla inför bröllopet. Vad vi andra gör är fortfarande oklart. Mamma pratade om IKEA, men vi får se. Vore ju bra iofs för jag behöver köpa gardin till dukningen.

På tisdag träffar vi prästen och sen åker vi hem igen. Känns som om veckorna bara springer iväg. Onsdag jobbar jag kvällen, sen är jag ledig till söndag. Under dessa dagar verkar L & L vara tillbaka i stan, så då ska vi fira L och hitta på något.

0 kommentarer: