torsdag 26 juni 2008

Inte roligt alls!

Har precis skickat iväg räkningarna. Tur i oturen så landade dom på ca 3000:- mer denna månad än normalt. Vet inte riktigt varför, men det va någon kvartalsräkning samt el, som vi inte betalat på tre månader på grund av att vi i vintras betalade för mycket mot vad vi förbrukade.

Man vänjer sig snabbt med mer pengar, men det är svårare att vänja sig med mindre.



Kruxet nu är att bröllopspengarna snart är slut, gick på lite mer än tänkt i Tyskland. Kruxet är att jag har bokad klippning och ansiktsbehandling om två veckor. Vart ska jag hitta 1600:- till det? Någon som vill skänka?



Kommer nog bli så att återstående semester kommer bestå av dagsutflykter, inget fel i det, men vi trodde vi skulle kunna göra någon längre tripp, typ till danmark.



Om jag bara kunde få ett jobb, så jag visste att jag hade något i höst när skolan tar slut. Ett oerhört stressmoment att inte veta. Det löser sig alltid, det vet jag, men detta är sånt som kan göra mig extremt stressad.

Har sökt flera jobb, men fått nej till alla. Jag får helt enkelt bedja till min nuvarande chef om att få stå på inringning eller så någonstans.

0 kommentarer: