fredag 13 juni 2008

Godmorgon

Vi har vaknat till, eller jag har vaknat till. Alfons vaknade redan 5.45. Som vanligt. Jag känner att det är först nu som jag börjar vakna och bli en människa.
Han har röjt runt i hela lägenheten i två timmar. Hur orkar dessa små människor?

Idag är det strålande sol ute och vi ska ta en promenad ner till stadshuset och lämna in papperna om dagis. Dock är jag kluven över när vi ska gå. Antingen ska vi gå jäkligt snart, eller efter lunch. Alfons är nämligen dödstrött, men vägrar sova. Som vanligt. Och det är bättre han somnar snart eller efter lunch. Dock är det ju stängt där mellan 12-13, och jag tror även att dom slutar 13 på fredagar. Tål att kluras på en liten stund. Ett annat alternativ är att jag får honom att somna en stund hemma nu, och kan gå efter frukosten i lugn och ro.
Tänkte även att jag ska gå förbi en sytillbehörs affär på vägen hem och se om dom möjligtvis har sidenband i rätt färg. Orkar inte hålla på med Hem och Hobby, dom va redan otrevliga när jag ville beställa första gången.

Någon gång under dagen kommer även Robert hit en sväng. Han ska lämna en present till Alfons som han glömde ta med senast han var här. Skönt att få lite sällskap när Tobias jobbar 12-timmars pass.

Hur får man dessa små barn att förstå att sömn är nödvändigt för att vara en fungerande människa?

0 kommentarer: