tisdag 10 juni 2008

Dagen

Idag vaknade vi till mulet och blåst. Nästintill storm. Men det gör inget, jag tycker det är ganska skönt med några mellandagar. Bara dom inte blir långvariga.
Gick upp vid 6.30 med Alfons, men va så jäkla trött så vid 9 väckte jag Tobias och frågade om han kunde ta över så jag fick sova en timme till. Somnade, och vid 12 väckte Tobias mig och tyckte att det var dags att gå upp! Minst sagt!
Fattar inte varför jag är så jäkla trött, antagligen för att jag äter dåligt och sover igen sedan jag sov så dåligt. Men men, har tagit en berocca idag och känner mig redan lite piggare. Måste ju hålla mig vaken ikväll så jag orkar se fotbollen.

Vi har tvättat bilen idag, och varit hos Tobias mormor och morfar och spolat av den gamla barnvagnen. Har tvättat allt det mjuka i maskin så det hänger och torkar. Ska sätta ihop allt sen och ta kort och sedan slänga ut den på blocket. Hoppas vi får sålt den. Känns så onödigt att en nästan helt ny vagn bara står.

Imorgon är Tobias sista lediga dag, men han jobbar ju bara tre dagar innan vi har semester i fyra veckor. Känns konstigt. Men skönt!

Har suttit och knåpat ihop FP:n nu för sommaren, hoppas jag fått ordning på den. Kommer leva extremt fattigt i juli, men det är helt ok. Tobias får jäkligt bra lön.

0 kommentarer: