onsdag 4 juni 2008

Första jordgubbarna!

Idag har vi varit på stan en sväng, jag köpte ett par trekvarts byxor och ett linne. Tobias fick ett par clamdiggers och Alfons en t-shirt. Bra att passa på när man har fått rabattkuponger.
Vi fixade även lite blommor och grejs till de två studenterna imorgon.
På vägen hem åkte vi upp till PA:s och handlade lite. Blev bland annat två liter jordgubbar som vi nyss ätit ute på balkongen. Jag skulle vilja bo i ett land där man kan äta färska jordgubbar och alla dessa goda frukter och grönsaker året runt. Så gott!

Klockan 5 imorse vaknade jag av att våran kära katt tog en fågel genom ett öppet fönster! Det sjuka är att det är bara en springa på ca 5cm som är öppet och igenom den springer fick kattfan tag i en fågel som han sprang runt med i lägenheten. Jag är livrädd för fåglar så jag tog Alfons och stängde in mig med honom i sovrummet så fick Tobias jaga rätt på Laban och slänga ut den där stackars fågeln som va död. Jävla kattfan! Andra gången på 7 år som han gör så, och jag fattar inte hur han får tag i fåglarna. En sak vore väl om han tog den ute på balkongen, men inne?! Nere på Tjörn är han riktigt feg och vågar inte ens ta en liten fluga, men här plockar han fåglar till höger och vänster.

Nähäpp, nu är det svalt och klockan springer iväg så jag ska ta och röja här, klippa Alfons och sen fixa middag.

0 kommentarer: