fredag 13 juni 2008

Hopplöst trött!

Jag är helt slut. Dessa dagar tar verkligen musten ur mig och jag kan villigt erkänna att det kommer bli så skönt när Alfons börjar på dagis i höst. Jag älskar ungen, absolut. Men jag fixar inte längre att ge honom all den stimulans som han behöver.

Dagen har varit bra och gått fort. Linda kom hit på förmiddagen och skulle följa med på promenaden. Blev dock ingen eftersom vi såg väldigt oroväckande moln runt stan. Tog bilen och tur va väl det! När jag precis lämnat in papper på stadshuset så ösregnade det.
Vi kollade runt lite efter sidenband, men möttes av en svintjurig kärring så där tänker jag inte handla. Det får duga med det bandet jag har. Jag orkar inte krångla och jag tror att det inte är någon som tänker på det i slutändan ändå!
Linda åt lunch här och vi pratade en sväng innan hon fick låna bilen och åka till jobbet.

Robert kom hit med Alfons present och stannade ett par timmar. Så skönt att ha honom! Världens bästa! Oavsett om vi skulle bo i varsin ände av landet så skulle vi ändå vara nära vänner, hoppas jag! Han roade Alfons, vilket var väldigt skönt att få lite avlastning med.
Dock ramlade Alfons ner ifrån soffan idag, rätt ner i golvet med ansiktet före och nu har han fläskläpp. Lilla pluttskrutt!

Har uppgraderat vårat bredband idag. Telia hade bra erbjudande så vi nappade. Nu har vi 8mbit istället för 0.25! Märks en hel del skillnad.

Disken ropar!

0 kommentarer: