måndag 2 juni 2008

Hur fan ska man orka?

Hur ska man orka ta sig igenom allt? Jag undrar varför allt ska drabba mig, och samtidigt?
Det har verkligen varit jättebra, länge. Men nu kommer allt. Verkligen allt!
Orkar inte gå igenom hälften, men idag vaknade jag imorse med hopp om att jag skulle få en lugn sommar, slippa oro och ångest.

Följde ju med Linda och Linnea på lunch på stan, och väl där träffade jag min lärare. Inte mycket mer med det, trodde jag. För att göra en lång historia kort. Han va sjuk förra veckan när det va min sista vecka, han skulle inte vara tillbaka förrän i augusti, men är tydligen redan tillbaka. Jag hade bara sökt CSN lån fram tills 31 maj, för jag ville vara ledig hela sommaren. Eftersom han va sjuk förra veckan så kom vi överens om att vi skulle gå igenom allt när jag kommer tillbaka augusti. Men nu har han tydligen ändrat sig och bokat in en tid med mig i nästa vecka, utan att det minsta bry sig om att jag inte läser längre. Jag har sommarlov! Men iaf, jag bokade in tiden med honom, men så påminde jag honom om att CSN ändå behöver allt rapporterat, oavsett om vi går igenom arbetet nästa vecka eller inte. Fick till svar att det är MITT jobb att ordna!
Blev förbannad och ringde till CSN. Fick där till svar att bara 100 av mina 420 poäng har blivit inrapporterade och att dom behöver resten snarast, annars blir jag återbetalningsskyldig pengar. JÄTTEKUL! Ringde och pratade med en sekreterare på skolan, och enligt henne så har min lärare inte ens lagt in att jag är klar med ytterligare 250 poäng. Vilket jag har varit klar med i flera veckor. Resterade 70 poäng fick jag lösa själv med CSN eftersom det är mitt beslut att avbryta mitt i en kurs. Nu får man tydligen inte ens vara ledig!
Skickade iväg ett väldigt argt mail till min lärare i eftermiddags men han har inte svarat mig än.

Måste skicka iväg ett mail till CSN och försöka förklara hur det ligger till med de andra 70 poängen, så slipper jag förhoppningsvis strul.
Men en sak är säker, jag sätter inte mig fot på lärcenter något mer när jag är klar och har fått alla mina betyg. Nu blev det en lång historia iaf.
Men det detta gjorde inte min ångest lättare direkt. Jag vet inte hur jag ska orka ta mig igenom allt nu men...

0 kommentarer: