torsdag 26 juni 2008

Det blev inte som tänkt.

Blev inte riktigt som jag hade tänkt mig när jag la mig i natt. Jag låg och läste en bra stund, en riktigt hemsk bok för övrigt. Handlar om en mamma som dödade sitt spädbarn. Fråga mig inte varför jag läser den, för jag vet inte.
I vilket fall som helst så vaknade Alfons ett par gånger, han drömmer något fruktansvärt och vaknar helt förtvivlad. Jag tog in honom till oss efter en stund och tänkte att han kanske skulle somna om lättare där. Men icke. Tur jag inte var trött själv, för runt 04 snåret somnade han om. Då hade han fått ny blöja, välling och dricka.
Samtidigt så har han troligtvis väldig växtvärk, han ligger och sparkar och har sig med benen hela tiden, vilket han annars inte brukar göra. Gör ont i de små benen när man växer.

Min sena insomning resulterade i att jag gick upp för en liten stund sedan.
Nu behöver jag ganska omgående ta tag i dagen. Ringa chefen och kolla delegeringen som jag behöver på söndag när jag jobbar ensam.

0 kommentarer: