tisdag 3 juni 2008

Sömn!

Allt känns lite bättre idag efter en natt med 7 timmars sömn. Somnade redan vid 23, och sov tills 06 då Tobias kom hem och tog Alfons. Däremot så skulle sonen i fråga behövt sova längre för han är inte på något vidare humör. Just nu känns det riktigt långt tills efter lunch då han ska sova. Försökte få honom att somna om en sväng i soffan förut, men icke. Nu finns det ingen idé för honom att sova före lunch för då får jag honom aldrig i säng ikväll.
Är ju dessutom ensam med honom hela dagen idag eftersom Tobias börjar jobba klockan 12 igen. Hopplösa tider. Kan ju inte tillämpa arbettidslagen på mejeriet iaf, det är en sak som är säker. Inte vettigt att sluta 06 på morgonen och behöva börja 12 samma dag igen.

Mailade till CSN igår kväll och hoppas att jag får svar den här veckan. Erfarenheten är dock att de brukar vara rätt så snabba med svar. Hoppas också dom kan hjälpa mig, antingen genom att berätta hur skolan ska rapportera poängen, eller genom att skriva en anteckning på mig om att resterade poäng betygsätts i höst.
Min lärare har inte svarat än iaf, han är väl måttligt irriterad på mig eftersom jag va irriterad på honom. Men samtidigt tycker inte jag att det är mitt ansvar att se till att HAN rapporterar in MINA poäng till CSN. Kurserna är ju betygsatta med MVG för länge sedan.

En postiv sak för dagen är att jag kollade våra skattekonton, och i slutet av veckan får vi våra sakttepengar. Dock kommer större delen av dom gå åt till att betala skulder. Är skyldiga våra föräldrar lite pengar sedan långt tillbaka och nu när vi äntligen får så mycket tillbaka så ska vi betala tillbaka dom. Måste även betala in pengar för nya datorn. Tyvärr. Pengarna som blev över efter skulderna skulle egentligen gått till semestern, men det löser sig. Tobias får bra lön i slutet av månaden så då går vi jämnt ut tror jag.

Ingen som vill ha en son för dagen? Ni får hemskt gärna låna honom! River i allt idag och stoppar allt i munnen. Nyss haffade jag ungen med att äta på en sladd, ja, ni läste rätt. Ibland blir jag bara så trött. Jag tror den här dagen kommer vara riktigt lång och jag måste dessutom städa så jag slipper vara så allergisk.
Nu ska jag dock stoppa i honom lite frukost och hoppas på att resten av dagen blir bra.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Tipsar om att lägga ut en annons på blocket:
"Unge bortskänkes! Kan skicka var som helst i landet och frakten sköter jag ;-)"
Hahha nåja, jag måste säga att "annons på blocket" dagar har deffinitivt jag med. Igår var en sådan när hon var på sitt allra sämsta humör. Vi kankse kan byta ett tag ;-)