måndag 9 juni 2008

Unga mödrar.

Har just sett programmet Unga Mödrar på femman. De få gånger jag har sett det så facineras jag över hur olika föräldrarollen och barnuppfostran är i Danmark jämfört med i Sverige. Bara en sån sak som jag tappar hakan för är hur de kan sitta och röka när barnet är i närheten. Dom har inte ens en tanke på att öppna ett fönster, starta en fläkt eller gå ut! Och de röker dessutom under hela graviditeten. Hur tänker dom?
Sen så dricker de även alkohol i närheten av barnet/barnen. Varför? Vad finns det för mening? Kommer ihåg ett avsnitt jag såg i höstas, då ett av barnen skulle döpas, och på barndopet serverades det ALKOHOL! Och alla rökte. Helt otroligt!

Tack för att man bor i Sverige. Fine, ibland kan jag ta ett glas vin till maten, eller Tobias en öl. Men vi skulle aldrig dricka oss redlösa när Alfons är hemma. No way!

Vad tycker du om detta?

0 kommentarer: