fredag 6 juni 2008

Idag är en tråkig dag!

Alla andra är lediga, men Tobias måste jobba. Förvånad? Nej.
Dessutom är Alfons jävligt trött och på dåligt humör igår, så jag fasar för att den här dagen inte blir som jag tänkt mig.

Igår va dock en bra dag. Vi gick upp till stan strax före ett och lagom tills vi kom upp så somnade Alfons. Han sov sig igenom hela studentkortegen, och vaknade lagom när Wiktor kom. Sedan satt han i vagnen och dansade till musiken när studenterna åkte runt i lastbilar/traktorer/bilar. Han hade riktigt roligt!
Sen gick vi hem till Angela så att Alfons fick springa av sig lite innan Wiktor och alla gäster kom.
Han skötte sig riktigt bra igår, va på gott humör trots att han bara sovit dryga 40 min på dagen så höll han igång tills klockan var 20.30 när vi kom hem.
Trodde att han skulle sova länge idag, men kl 07 stod han och skrek hysteriskt i sin säng. Antar att han drömt något.

Detta har dock resulterat i att Alfons är jättetrött och på dåligt humör. Vi ska upp till djurparken med Linda och Linnea men jag tror att jag måste försöka få honom att sova en stund innan, annars kommer han vara odräglig.

En lite småkomisk sak som hände igår. När vi gick på ströget för att kolla när studenterna åkte runt i sina ekipage, så kommer mitt "kära" ex och kör förbi med sitt "jobb". Om blickar kunde döda, då hade jag varit död nu. Det som är patetiskt är att dom verkligen åkte förbi mig två gånger och han glodde lika båda gångerna. Att man ens orkar. Inse att det är 3 år sedan det tog slut, jag har barn och liv med en annan man, och jag ska dessutom GIFTA MIG om 5 veckor!
Men det finns patetiska människor överallt, så är det bara.

Nu ska jag försöka lägga Alfons, sen får vi avgöra om det är lämpligt med djurparken idag eller inte.
Blev oerhört dämpad.

0 kommentarer: