måndag 16 juni 2008

Skärpa till mig

Jag fick allt skärpa till mig och bortse från slöheten. Middagen behövdes lagas och disken diskas. Nu har vi fått i oss en ljuvligt god och nyttig pastagratäng med bacon. *mumma*

Alfons sitter i badet och leker. Om en stund ska han läggas.

Disken är halvdiskad. Väntar på att det som står i stället ska torka, så ska jag ta resten.

Precis när vi satt oss och skulle äta kom värsta åskovädret. Kanske inte värsta, men nästintill. Fick avbryta och dra ur alla telefoner, modem, datorer och tv. Vi har så mycket nya teknikprylar så vi vågar inte riskera något när åskan kommer. Vore surt om både nya datorn och tv:n skulle gå kaputt.

Under fotbollen ikväll MÅSTE jag verkligen skärpa till mig och göra klart Tobias andra morgongåva så jag hinner få den i tid. Tiden springer iväg utan att man inser det. Hemskt.

På tal om tid. Imorgon börjar verkligheten för mig. Delegeringskurs. TRÅÅÅÅK! Och på onsdag jobbar jag 08-16 och torsdag 16-21. Jättelänge ju!
Usch, jag är verkligen inte på humör för att jobba. Jag tror det beror på att jag varit hemma för länge. Bara man kommer in i det så kommer det säkert bli jättebra. Men optimistiska Malin tror inte på det.
Kan jag inte bara få ett fast arbete istället?! Ge mig!

2 kommentarer:

Gin/Ginny sa...

oh vilken fin layout du har skaffat dig! :)

Anonym sa...

Du skriver alltid ".se" i slutet på din adress, men nu äntligen listade jag ut att det ska vara ".com"
Tänkte bara tacka för alla kommentarer i min blogg, har inte kunnat göra det tidigare"